supermorsa.blogg.se

Bloggen belyser min vardag som förutom familj, jobb, vänner och att göra saker som ger energi samtidigt handlar om att leva som "frisk" efter två omgångar bröstcancer.

Vardag

Publicerad 2015-01-04 23:28:00 i Allmänt,

I morgon börjar jag jobba igen. Sååå skööönt! Hinner jobba en halv dag innan det är dags att vara ledig en dag igen. Onsdag, torsdag och fredag är det allvar med arbete halva dagar utan vila emellan. Barnen börjar om skolan på torsdag. Hela januari månad och första veckan i februari är jag i stort sett fullbokad i och med att jag bara jobbar halvtid. Hur kunde det bli så? Enkelt - alla utvecklingssamtal ska vara klara innan januari månads slut, så det är bara att gilla läget. Det känns ok. Ska inte stressa upp mig. Hoppas bara att jag slipper den förkylning som både maken och dottern har haft. Jag har varit hemma tillräckligt mycket. Dottern hostar fortfarande efter ungefär tre veckor.
 
Den 12 januari ska jag träffa doktor Nisse och få behandling med Herceptin. Ska fråga honom om det finns något att göra åt de avdomnade tårna. Har försökt läsa om de här nervskadorna och det många "sakkunniga" rekommenderar är Qi Gong, massage och akupunktur. Kommer troligen aldrig att helt få tillbaka känseln men det kanske går att hålla på samma nivå eller möjligen lite bättre. 
 
Jag är peppad att börja träna också, men vet inte vad. Är lite less på styrketräning och några pass på dagtid verkar det inte finnas på stället jag har träningskort på. Trist. Det löser sig. Får hoppas på fina dagar så att man kan vara ute och gå i vintersolen.
 
Nu kudden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jag är en 52-årig kvinna som lever med man och två barn - en egenproducerad tonårsdotter och en bonusdotter. Har ett bra jobb, goda vänner och en syster och föräldrar som finns för mig. Det enda molnet på min himmel är att jag haft bröstcancer två gånger sedan år 2010 och försöker nu hitta tillbaka till att leva som "frisk".

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela