supermorsa.blogg.se

Bloggen belyser min vardag som förutom familj, jobb, vänner och att göra saker som ger energi samtidigt handlar om att leva som "frisk" efter två omgångar bröstcancer.

I soffan

Publicerad 2015-01-28 13:06:33 i Allmänt,

Idag ligger jag i soffan och ligger. Att försöka jobba hela dagen igår blev ingen hit. Efter klockan 14 hängde mina ögonlock nere vid knäna och det var en gnistrande vacker vinterpromenad som sakteliga tog mig hem. Somnade ganska omgående när huvudet väl lagt sig på kudden och vaknade i morse vid 08-tiden av att dottern letade sina hörlurar. Jag hade tydligen fått med mig dem in i sovrummet. Hon åker motvilligt skridskor på skolan idag så vi får väl se hur tonårshumöret är när hon kommer hem :)
 
En kvinna från Bröstcancerfonden ringde idag och hade sett inslaget om On The Mend på nyheterna. Hon frågade en hel del om projektet och jag berättade för henne om onthemend.se och lite bakgrund till projektet. Hon skulle prata med någon fler person inom fonden för att se om vi kunde få till ett samarbete. Det finns tydligen medel att söka inom Bröstcancerfonden som stöd till de typerna av projekt vi bedriver. Självklart har vi tänkt att en del av de medel vi förhoppningsvis får in ska gå till Bröstcancerfonden. Konstigt vore det ju annars. Kul att bli kontaktad och att informationen verkar nå ut!
 
Chattar med en vän idag som också har haft ett par års prövning av sin ork på grund av sjukdomar och elände. Vi konstaterar att detta med att vara stark inte alltid är en "välsignelse". Det skulle vara skönt att helt bryta ihop en stund och bli omhändertagen av någon annan. Bara en stund. När man hela tiden håller ihop så får man inte alltid den förståelse man så gärna behöver ibland från sin omgivning. Tyvärr. Det sliter på att hela tiden "orka". Förstå mig rätt - jag vill inte byta bort den jag är mot något annat sätt att hantera kriser. Jag tror att jag mår så pass bra som jag faktiskt gör, efter det jag varit med om, för att jag är så stark som jag är, men ibland orkar jag egentligen inte det jag ser ut att orka... Lät det kryptiskt?
 
Ser verkligen verkligen verkligen fram emot fem dagar på Frötuna Gård vecka nio! Yoga, mindfullness, promenader, individuella samtal, bada i spa-anläggningen, mat som någon annan lagat, egen tid....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jag är en 52-årig kvinna som lever med man och två barn - en egenproducerad tonårsdotter och en bonusdotter. Har ett bra jobb, goda vänner och en syster och föräldrar som finns för mig. Det enda molnet på min himmel är att jag haft bröstcancer två gånger sedan år 2010 och försöker nu hitta tillbaka till att leva som "frisk".

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela