supermorsa.blogg.se

Bloggen belyser min vardag som förutom familj, jobb, vänner och att göra saker som ger energi samtidigt handlar om att leva som "frisk" efter två omgångar bröstcancer.

Flyt

Publicerad 2015-01-22 21:25:00 i Allmänt,

Dottern och jag ligger i var sin soffa under ett täcke. Vi har sett en film och fått skratta lite, ätit ostkrokar och bara myst. Maken är i studion och spelar in sin del av On The Mend Bands version av låten "Resolve". Sången ska läggas sist så det blir väl min tur nästa vecka.
 
Dagen har varit intensiv......som vanligt. Jobbade på förmiddagen och fick med mig en vän på lunch. Hade faktiskt matlust för första gången på jättelänge! Promenerade hem och passade på att ringa ytterligare en potentiell sponsor som skulle lämna besked senast i morgon - jag orkade inte vänta. Kan inte fatta vilket flyt jag är inne i nu - han sa också ja och några kronor till ramlade därmed in till projektet!
 
I eftermiddag har vi varit på Rapunzel of Swedens cancergala där två stora projekt fick 100 000 kronor vardera! Vi var tyvärr inte ett av dem :) men grundaren av Rapunzel ville gärna starta ett samarbete med oss runt projektet. Om några veckor ska vi träffas igen, när skivan är klar, och prata om hur det kan gå till. Jättekul! Vi fick höra en och annan gripande berättelse under galan och också insikt om vilka fantastiska projekt som pågår runtom i närområdet. Två representanter från Cancerrehabfonden var där vilket var spännande eftersom jag IDAG fick besked om att jag beviljats en veckas rehab-resa till ett gammalt slott som heter Frötuna! Jag åker vecka nio. De berättade om Frötuna - att det var det vackraste och överlag bästa rehabcentrat Cancerrehabfonden har i hela Sverige. Känner mig gaaaaanska sugen på att åka nu. Det är ett fastlagt program från 08 på morgonen till 21 på kvällen - i lugnt tempo - i en otroligt vacker miljö. Man får lära sig om kost, motion, gå i samtal enskilt och i grupp och träna. Känns helt underbart!
 
I morgon är det fredag och vi kanske får besked från ytterligare en sponsor. Jag är bjuden på "tjejfest" på kvällen som jag hoppas att jag orkar gå på en stund. Nästa vecka måste bli lugnare....även om det är kul.....Måste. Få. Lite. Lugn.

Kommentarer

Postat av: Annika J

Publicerad 2015-01-25 16:26:55

Låter ju fantastiskt! De är du värd 💖

Svar: Tackar, tackar :)
Jeanette

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jag är en 52-årig kvinna som lever med man och två barn - en egenproducerad tonårsdotter och en bonusdotter. Har ett bra jobb, goda vänner och en syster och föräldrar som finns för mig. Det enda molnet på min himmel är att jag haft bröstcancer två gånger sedan år 2010 och försöker nu hitta tillbaka till att leva som "frisk".

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela