supermorsa.blogg.se

Bloggen belyser min vardag som förutom familj, jobb, vänner och att göra saker som ger energi samtidigt handlar om att leva som "frisk" efter två omgångar bröstcancer.

Inte ok

Publicerad 2015-04-27 18:43:29 i Allmänt,

Jag fick ett tips av en vän att en av våra helt vanliga klädbutiker i stan både har BH:ar och bikiniBH:ar för oss som kanske bara har noll ett ett bröst - alltså en BH med ficka för en eller två bröstproteser. Idag hade jag lite tid över på lunchen så jag tog fasta på tipset och gick till butiken för att kolla efter en bikiniBH....Detta blev resultatet:


Jag: Hej - har ni någon bikiniBH med ficka?

Exp 1: Näeee, jag tror inte det, men jag ska fråga min kollega. (Skriker över hela butiken) HAR VI NÅGON BIKINI-BH MED FICKA??


Exp 2: (Skriker tillbaka) DU MENAR EN SÅN DÄR FÖR PROTES NÄR MAN OPERERAT BORT ETT BRÖST!!??

Exp 1: (Fortfarande skrikande medan hon tittar på mig och nickar som för att få bekräftelse på att hon har förstått rätt) JAA, PRECIS EN SÅN!!

Exp 2: (Skriker också fortfarande) DE FINNS DÄR och pekar mot ett ställ med bikinis.


Vid det här laget tittar alla tio kunder i butiken på mig där jag står och är så arg att jag håller på att smälla fullständigt av! Jag tog expedit nummer 1 åt sidan och frågade henne om hon insåg vad hon precis hade gjort? Att hon har fått alla kunder i butiken att titta på mig och förstå att jag är en sån där "stackare" som har haft bröstcancer. Jag förklarade att jag inte längre var så sugen på att handla hos dem och att de borde tänka över sitt bemötande av olika typer av kunder. Jag berättade också att har man varit i min situation så har man fått tillräckligt mycket ofrivillig uppmärksamhet under behandlingstiden. Kortisonsvullen, rödflammig och flintis väckte man en del uppmärksamhet som man inte längtar tillbaka till. 
Hon höll - med rätta - på att sjunka genom jorden av skäms!!











Efter att hon bett om ursäkt ungefär tio gånger köpte jag i alla fall en bikiniBH som jag ska prova ikväll...

Kommentarer

Postat av: Ingela

Publicerad 2015-04-28 19:39:19

Aj! Vilken blunder av expediten! Du var snäll som ens shoppade något av dem. Jag skulle ha gått på en gång.

Svar: Jag är ganska svag för människor som säger förlåt...Dessutom var det en väldigt snygg bikiniBH ;)
Jeanette

Postat av: Camilla Paleologou

Publicerad 2015-04-29 09:13:46

Ja du vet ju vad jag tycker om detta....häpnar fortfarande när jag tänker på det!
Hoppas bikini bh:n blev bra <3
Kram

Svar: Har inte förmått mig ta upp den ur påsen ännu........:(
Jeanette

Postat av: Kicki

Publicerad 2015-04-29 19:44:20

Vrål😡 Men herregud, vilket jäkla klantarsel! Gissar att det var en ganska ung expedit?! ( jo, jag är fördomsfull ibland....) Att du kunde behärska dig till att prata, det hade jag aldrig klarat.....Och att du sen köpte, stort! Hoppas de ser över sitt bemötande mot alla kunder fortsättningsvis😉
Ha en riktigt skön helg, kram/ K

Svar: Hon var jämnålder med oss. Lite stressad, men vänlig i övrigt. Förhoppningsvis lärde hon sig något av det och kunde prata med sina kollegor om tabben också. Kanske slipper någon fler vara med om det på ett tag - i alla fall på den butiken!
Jeanette

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jag är en 52-årig kvinna som lever med man och två barn - en egenproducerad tonårsdotter och en bonusdotter. Har ett bra jobb, goda vänner och en syster och föräldrar som finns för mig. Det enda molnet på min himmel är att jag haft bröstcancer två gånger sedan år 2010 och försöker nu hitta tillbaka till att leva som "frisk".

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela