supermorsa.blogg.se

Bloggen belyser min vardag som förutom familj, jobb, vänner och att göra saker som ger energi samtidigt handlar om att leva som "frisk" efter två omgångar bröstcancer.

Vill inte...

Publicerad 2016-09-20 14:44:12 i Allmänt,

 
Sitter och läser regeringens budgetproposition för 2017 samtidigt som jag försöker hålla tårarna borta. Maken frågar hur han kan hjälpa mig och jag får bara fram ett ynkligt "jagvillinte"............
 
Jag vill inte ta prover. Jag vill inte gå på mammografi på fredag och jag vill inte träffa min onkologläkare på måndag. Vill. Inte! Jag vill inte ha haft cancer och vara orolig att den ska komma tillbaka. Vill inte vara ledsen vissa dagar och tycka att jag inte har någon anledning till det. Vill inte fundera över vad "normala familjer" diskuterar, bråkar eller blir osams om. Alla har sitt att brottas med - jag vet - men just nu vill jag inte. Vill inte vara en av dem som har cancersatan med mig i bagaget. Vill vara en av dem vart värsta upplevelse i livet var när min stora kärlek gjorde slut eller jag inte fick det där drömjobbet.
 
Det är ett år sedan jag avslutade behandlingen med Herceptin. Två år sedan jag blev klar med cellgiftsbehandlingen. Det är klart att jag är frisk! Emblaplåstret är på och jag kommer att få en tablett som gör att jag bryr mig lite mindre.....Vill inte ändå.
 
 

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2016-09-22 09:00:23

<3 Lika jobbigt varje gång och samma känslor har nog de flesta av oss med det här skitet i bagaget. Känner med dig <3 Bara det dimper ner ett jävla brev med Region Skåne stämplat på så fladdrar hjärtat iväg på mig och ångesten kommer....hatar det. Det har precis dimpt ner 2 brev till mig, datortomografi och MR...kräks nästan bara jag tänker på det så nu jobbar jag på att försöka stoppa huvudet i sanden och inte tänkta på det i 2 veckor till...går sådär kan jag säga! Detta är ju något jag själv bestämt (eller något) för det är röntgen inför operationen som väntar...urk kräks igen! Tänker ofta tankar som du att jag vill vara en av dem där "vanliga" människorna som man var innan detta skitet! :/
Men vi samlar ihop oss och försöker stoppa in den där jävla rädslan i en låda och sätter oss på locket för att försöka hålla den kvar där <3 Stor kram till dig <3

Svar: Du skrev detta för fem dagar sedan! Blä och fy och knut i magen! Då är det en dryg vecka kvar innan du ska göra MR och datortomografi alltså. Det är helt sjukt vad man kan känna (=kräkskänslor) och samtidigt "fungera" som en person som gör allt vanligt som alla andra gör - handlar, skrattar, cyklar, dricker kaffe o.s.v samtidigt som man fullkomligt SKRIKER inombords. Skickar alla goda tankar jag har till dig. Messa och skriv allt du känner att du vill till mig närhelst du behöver. Stor kram <3
Jeanette

Postat av: Camilla

Publicerad 2016-09-28 15:46:40

TACK fina <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jag är en 52-årig kvinna som lever med man och två barn - en egenproducerad tonårsdotter och en bonusdotter. Har ett bra jobb, goda vänner och en syster och föräldrar som finns för mig. Det enda molnet på min himmel är att jag haft bröstcancer två gånger sedan år 2010 och försöker nu hitta tillbaka till att leva som "frisk".

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela