supermorsa.blogg.se

Bloggen belyser min vardag som förutom familj, jobb, vänner och att göra saker som ger energi samtidigt handlar om att leva som "frisk" efter två omgångar bröstcancer.

Längtar

Publicerad 2015-05-13 14:18:00 i Allmänt,

 
Längtar efter sol, inga strumpor i skorna, gräs mellan tårna, värme på huden och vackra solnedgångar. Blir helt galen av alla bilder på Facebook och Instagram som folk lägger ut som är i varmare trakter just nu. Är så äckligt avundsjuk att jag inte ens kan glädjas åt dem. Det är en ful, ful, fuuuuul känsla att känna så. Spegeln spricker när jag tittar på mig själv med min avundsjuka blick påkopplad. Det kommer att slå ner en blixt från klar(?....) himmel i huvudet på mig för att jag är så fult avundsjuk som jag är, hemska människa. SKULLE blixten slå ner i mig skulle jag bli riktigt förbannad! Tycker inte att jag förtjänar det trots allt...
 
Ikväll ska vi på tapaskväll hos kompisar, i morgon ska vi på 18-årskalas OCH på middag på kvällen, på fredag ska vi träna och gå på releasetillställning för en kompis som släpper skiva på kvällen, på lördag ska dottern på ridning plus att vi ska ha vänner på middag på kvällen. Sedan är det söndag och då ska vi ses några stycken och tjabba lite runt låt-idéer......VA!? Först gör vi ingenting i typ för alltid och sedan gör vi allt på en gång! Kommer att gå in i väggen innan helgens skojigheter är över :)
 
Det är inte synd om mig. Inte ett endaste dugg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jag är en 52-årig kvinna som lever med man och två barn - en egenproducerad tonårsdotter och en bonusdotter. Har ett bra jobb, goda vänner och en syster och föräldrar som finns för mig. Det enda molnet på min himmel är att jag haft bröstcancer två gånger sedan år 2010 och försöker nu hitta tillbaka till att leva som "frisk".

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela