supermorsa.blogg.se

Bloggen belyser min vardag som förutom familj, jobb, vänner och att göra saker som ger energi samtidigt handlar om att leva som "frisk" efter två omgångar bröstcancer.

En hemsk vecka

Publicerad 2015-05-20 22:46:17 i Allmänt,

Känner mig dränerad på energi och skulle behöva långledigt. På riktigt. Det regnar varenda dag så det är inte ens läge att promenera av sig det hängiga humöret. För mycket skit på kort tid.
 
Först blir en av bästa vännernas son nermejad av en rattfyllerist förra veckan. Han gick på en gångbana på en bro, tillsammans med två vänner, när en stupfull man kommer i fullt ös körandes med sin bil rakt in i dem! Han flög så långt att ena vännen hade tänkt "ska han inte landa någon gång" när hon - i chock - såg honom flyga. Nu ligger han med två brutna ben på lasarettet - glad över att vara vid liv men lite irriterad över att sommaren kommer att bli ganska stillsam. Han lever. Mina vänner har sin son kvar. Man ska vara "glad".
 
Samma man som körde in i ungdomarna har nu nästan huggit ihjäl en kollega med vad man tror är en yxa. Hon ligger nedsövd på IVA med svåra skallskador. Jag saknar ord. Känner bara att jag har ont i hela hjärtat för henne och hennes näras skull. Jag brottas samtidigt med att jag faktiskt tänker att mannen behöver få hjälp - allvarlig hjälp. Nu! Tänker jag så för att jag vet vem han är? Hade jag tänkt likadant om det varit en helt främmande "galning"? Troligen inte.
 
Har ingen energi över till att hantera självupptagna människor som gärna vill göra sin röst hörd ovsett om det innebär att avbryta alla andra hela tiden. Orkar inte heller med människor som stryker mig över huvudet och säger hur fint det är att jag har hår igen. Rör inte mitt huvud tack. Det får vara så ibland.
 
Jag behöver en händelselös, vilosam helg. Kom snart. Tänker på dig fina kollega. Mycket.

Kommentarer

Postat av: Kicki

Publicerad 2015-05-21 09:21:02

Det finns knappt ord. Gud så sorgligt och överjävligt, livet kan verkligen drabba oss alla så hårt på olika sätt. Måtte din kollega återhämta sig och pojken bli helt frisk i sina ben. Och mannen få hjälp och stöd.
Kram❤️

Svar: Tack <3 Ja, man saknar ord.
Jeanette

Postat av: Camilla Paleologou

Publicerad 2015-05-21 15:52:24

Hemskt!
Lite cyberkärlek från mig <3
KRAM

Svar: Tack <3
Jeanette

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jag är en 52-årig kvinna som lever med man och två barn - en egenproducerad tonårsdotter och en bonusdotter. Har ett bra jobb, goda vänner och en syster och föräldrar som finns för mig. Det enda molnet på min himmel är att jag haft bröstcancer två gånger sedan år 2010 och försöker nu hitta tillbaka till att leva som "frisk".

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela