supermorsa.blogg.se

Bloggen belyser min vardag som förutom familj, jobb, vänner och att göra saker som ger energi samtidigt handlar om att leva som "frisk" efter två omgångar bröstcancer.

Pigg som en lärka...typ

Publicerad 2015-03-18 16:34:00 i Allmänt,

 Foto: Angéla Ekman-Nätt (tack!)
 
Så rätt det var att stanna kvar på att jobba 50% under mars månad. Det var också rätt att backa undan lite från projektet On The Mend och mer prioritera att vila. Det känns som att energin har återvänt och jag är mycket gladare än vad jag var för 2-3 veckor sedan. Har mer energi till att umgås med vänner, träna och prata med min familj. När jag inte har någon ork stänger jag bara in mig, fysiskt och mentalt. Det gör jag inte längre.
 
Blir fortfarande fascinerad av vilka människor det är som faktiskt läser min blogg. Igår när jag var ute och promenerade träffade jag mamman till en barndomskompis till dottern. Jag bodde granne med både henne och hennes systers familj under flera år. Hon kramade mig på ett fint sätt och frågade hur jag mådde. Vi pratade så länge att den person hon egentligen skulle promenera med ringde och undrade vart hon var. Hon berättade att hennes syster har följt min blogg och rapporterat med jämna mellanrum hur det har varit för mig och familjen. Blev både glad och rörd över hur ett spontant möte kan bli ett varmt samtal som ger energi. 
 
Idag ska dottern dra med mig på gym plus att hennes hår ska färgas. Jag förståååååår inte vilken livskris hon går igenom för att hennes hår har så ful färg. Ppppuh... Man kan inte annat än älska en tonåring :)

Kommentarer

Postat av: Anne-lie L

Publicerad 2015-03-19 07:35:30

så glad jag blir att du känner dig pigg som en lärka, typ! Kram

Svar: Hihi. Kram tillbaka!
Jeanette

Postat av: Johanna

Publicerad 2015-03-20 20:06:17

Skönt att höra att du känner dig piggare. Det var ett jättefint inlägg som jag ska "rapportera" till syster yster :)

Svar: Skönt att veta att du "finns i närheten" ;) Hoppas allt är bra med dig och de dina! Ska förhoppningsvis få surra och dricka kaffe med din syster yster när som helst eftersom vi nästan bor grannar igen. Du är också välkommen! Kram på dig.
Jeanette

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jag är en 52-årig kvinna som lever med man och två barn - en egenproducerad tonårsdotter och en bonusdotter. Har ett bra jobb, goda vänner och en syster och föräldrar som finns för mig. Det enda molnet på min himmel är att jag haft bröstcancer två gånger sedan år 2010 och försöker nu hitta tillbaka till att leva som "frisk".

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela