supermorsa.blogg.se

Bloggen belyser min vardag som förutom familj, jobb, vänner och att göra saker som ger energi samtidigt handlar om att leva som "frisk" efter två omgångar bröstcancer.

Gott och blandat

Publicerad 2015-01-24 13:59:00 i Allmänt,

Det var skönt att gå på tjejfest igår. Får man förresten säga ”tjej”fest när man har passerat en viss ålder? Deltagarna var allt mellan 27 till 50 år så då kanske det är ok. Som mest var vi nog 15 personer så ljudnivån var kanske inte helt hälsosam hela tiden, men kul var det! Vid midnatt började jag vandra hemåt och var då faktiskt en av de fyra sista kvar på kalaset! Vi hann avhandla allt från cancer till hur man föräldrar en tonåring och en 20-åring till jobb, gamla minnen och relationer. Vad händer med sexlivet när man börjar prutta inför varandra? Är det ok?

Idag har det varit aktiviteter både i stallet och på innebandybanan. För en gångs skull så passade tiderna så att vi kunde samåka med varandra. Snart ska vi åka och hämta en bil som vi har fått låna över helgen för att åtminstone klara dagen. Maken ska hjälpa till med att spela in en video till en av artisterna i projektet ungefär samtidigt som jag ska skjutsa dottern till en kompis för bus & övernattning.

Vi har inte fått in några fler sponsorer, men igår hörde en gammal kompis av sig och berättade att reportaget som visades på Västerbottensnytt hade visats på riks-TV. Kul! Mycket riktigt – en förkortad version gick på ”Sverige idag” igår. Det känns som om vi, trots att vi saknar formell kunskap i hur man egentligen ska jobba med marknadsföring, lyckats bra med att exponera On The Mend. Sent igår kväll släppte maken också projektets första video på Youtube. Kolla in ”Trashpearl feat. Oskar Nordenqvist” med deras tolkning av Foo Fighters låt ”But honestly”. Hur bra som helst!

Nä, nu är det hopp och lek igen! Ingen rast och ingen ro!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jag är en 52-årig kvinna som lever med man och två barn - en egenproducerad tonårsdotter och en bonusdotter. Har ett bra jobb, goda vänner och en syster och föräldrar som finns för mig. Det enda molnet på min himmel är att jag haft bröstcancer två gånger sedan år 2010 och försöker nu hitta tillbaka till att leva som "frisk".

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela