supermorsa.blogg.se

Bloggen belyser min vardag som förutom familj, jobb, vänner och att göra saker som ger energi samtidigt handlar om att leva som "frisk" efter två omgångar bröstcancer.

Nya erfarenheter

Publicerad 2015-02-03 19:03:24 i Allmänt,

Klåda över hela kroppen har jag aldrig haft förut efter en behandling. Det hade jag i natt. När jag vid 04-tiden stod i duschen och lät iskallt vatten kyla mina sönderkliade fötter och hårbotten tänkte jag "men ojsan så besvärligt det här var, men det är ju trots allt en ny erfarenhet"......... Eller så tänkte jag "ggggggnnnnnnnnaaaaggghhhhsatansjävlaskithelvetesbajs!!!!". Att jag dessutom blev varm under täcket gjorde ju inte klådan lindrigare. Tittar man i FASS så kan en av tio drabbas av klåda efter en behandling av Herceptin. Har aldrig varit med om det tidigare men nu vet jag att jag ska ha en allergitablett liggande på sängbordet efter nästa omgång.
 
Var inte piggast och smartast på jobbet idag efter 2-3 timmars sömn, men det gick. I natt är en ny natt och i morgon är en ny dag. I morgon kväll är maken en av tre talare på Världscancerdagen här i Umeå. Han ska prata om hur det är att vara anhörig till nära och kära som drabbas av cancer, men också om projektet. Dottern och jag ska lyssna. Känner mig stolt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jag är en 52-årig kvinna som lever med man och två barn - en egenproducerad tonårsdotter och en bonusdotter. Har ett bra jobb, goda vänner och en syster och föräldrar som finns för mig. Det enda molnet på min himmel är att jag haft bröstcancer två gånger sedan år 2010 och försöker nu hitta tillbaka till att leva som "frisk".

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela