supermorsa.blogg.se

Bloggen belyser min vardag som förutom familj, jobb, vänner och att göra saker som ger energi samtidigt handlar om att leva som "frisk" efter två omgångar bröstcancer.

On The Mend = På bättringsvägen

Publicerad 2015-04-26 13:57:00 i Allmänt,

Ska snart iväg och repa med On The Mend husbandet. Totalt tretton (13!) musiker kommer att stå på scen på onsdag och köra Foo Fighters pärla "Resolve". Det blir trestämmig sång och instrument man inte kunnat ana :) Innan repet ska vi posta On The Mend skivor till höger och vänster inom Sverige och till USA. Hoppas att intresset håller i sig! Jag frågade maken i morse hur han tror att våra liv kommer att se ut på torsdag den här veckan när adrenalinet har lagt sig efter konserten - om det bara blir stiltje och tristess eller? Han har redan idéer på nya projekt så jag vet inte om jag ska skratta eller gråta... Lite overkligt att det bara är tre dagar kvar till konserten - något som kändes långt borta i november när hemligheten släpptes på min 50-årsfest.
 
Värken i min högra arm har minskat sedan jag började köra mina efter-operationen-övningar igen. Däremot är tårna lika avdomnade som tidigare eftersom jag slarvat med min Qi Gong de senaste veckorna. Fy mig. Känner mig så pass fräsch i kroppen nu att det snart inte kommer att vara aktuellt att tänka "på bättringsvägen" över huvud taget.
 
Nä - nu måste jag hoppa ur myskläderna och på med något lite mer passande för en replokal full av glada människor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jag är en 52-årig kvinna som lever med man och två barn - en egenproducerad tonårsdotter och en bonusdotter. Har ett bra jobb, goda vänner och en syster och föräldrar som finns för mig. Det enda molnet på min himmel är att jag haft bröstcancer två gånger sedan år 2010 och försöker nu hitta tillbaka till att leva som "frisk".

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela