supermorsa.blogg.se

Bloggen belyser min vardag som förutom familj, jobb, vänner och att göra saker som ger energi samtidigt handlar om att leva som "frisk" efter två omgångar bröstcancer.

Lördagsmys

Publicerad 2015-05-23 16:34:00 i Allmänt,

 
 
Hela veckan som passerat har jag varit trött, tröttare, tröttast. Det är inte mig det "har varit synd om" på något sätt, men allt jävla elände runt omkring har bara åkt rakt in i kroppen på mig. Kollegan som blev attackerad ligger vad jag vet fortfarande nedsövd, och man vet inte vilka skador som slagen mot huvudet kommer att ge. Vännens son är vid gott mod och benen ser ut att gå att reparera på ett bra sätt. Han kommer till och med att kunna stödja på ena benet (med hjälp av gips, kryckor osv) snabbare än vad modern hade trott. När dottern och jag åkte upp till honom på lasarettet i veckan var han mest bekymrad över att gipset på vänster fot klämde hans lilltå och att det hade gjort ont som S***N när de ryckte loss tapen som ena droppnålen hade suttit fast med. Sötis. Inga sorger vilar här inte :)
 
Jag har jobbat och sovit veckan som gått. Dottern vägrade tro mig när jag sa att det inte hade hänt något utan att jag bara var trött. Hon tittade på mig med allvarliga, oroliga ögon tills jag för fjärde gången intygade att det inte var något med mig. På riktigt. 
 
Idag känns det lite "lättare". Somnade före klockan tio igår kväll och sov till klockan nio i morse. Var faktiskt pigg när jag vaknade. Maken och jag har varit på stan och lyssnat på en kompis som precis har släppt en egen platta. Hon spelade live på en av stans skivbutiker - ett genuint och trångt ställe till för entusiaster. Mysigt. Nu är vi hemma igen. Ingredienserna till kvällens middag ligger i köket, maken är uppe i "hobbyrummet" och jobbar med några videos från On The Mend konserten som ska släppas snart och tonårstjejerna (dottern och en kompis) skrattar högt i källaren.
 
Jag har vardagsrummet för mig själv och mår ganska gott. Tänker på dem som inte gör det och fortsätter hålla tummarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jag är en 52-årig kvinna som lever med man och två barn - en egenproducerad tonårsdotter och en bonusdotter. Har ett bra jobb, goda vänner och en syster och föräldrar som finns för mig. Det enda molnet på min himmel är att jag haft bröstcancer två gånger sedan år 2010 och försöker nu hitta tillbaka till att leva som "frisk".

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela