supermorsa.blogg.se

Bloggen belyser min vardag som förutom familj, jobb, vänner och att göra saker som ger energi samtidigt handlar om att leva som "frisk" efter två omgångar bröstcancer.

Kort och gott

Publicerad 2015-05-28 20:17:47 i Allmänt,

Den där omtalade "efter-cancer-tröttheten/nedstämdheten" tror jag minsann har landat hos mig nu. Det känns lite lättare att andas idag, men de här sista två veckorna har inte varit roliga. Jag har orkat jobba och sedan på skakiga ben se till att få i mig mat innan det har varit dags att dunka kudde eller soffa. Urtråkigt liv. Har inte varit en speciellt trevlig fru eller mamma heller eftersom jag knappt orkat med andra människor. På jobbet är det lättare att "skärpa till sig" än här hemma. Här släpper jag ner axlarna och låter mitt egentliga mående komma fram. Behöver inte vara professionell hemma. Tyvärr.
 
Idag kom solen fram och med det också ett och annat leende. De finns där långt inne, leendena. Snälla solen stanna kvar några dagar nu!! Snälla!

Kommentarer

Postat av: Camilla Paleologou

Publicerad 2015-06-01 10:05:05

Det blir lite bättre för varje dag som går! <3 Det är väl först nu jag känner det är mer OK med min trötthet/nedstämdhet....okej ibland kommer den på besök ändå men de dagarna som är bättre blir fler och fler! Skönt vi behöver det! HAHA våra stackars familjer behöver nog det också....<3
STOR KRAM

Svar: Utan tvekan ;)
Jeanette

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jag är en 52-årig kvinna som lever med man och två barn - en egenproducerad tonårsdotter och en bonusdotter. Har ett bra jobb, goda vänner och en syster och föräldrar som finns för mig. Det enda molnet på min himmel är att jag haft bröstcancer två gånger sedan år 2010 och försöker nu hitta tillbaka till att leva som "frisk".

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela