supermorsa.blogg.se

Bloggen belyser min vardag som förutom familj, jobb, vänner och att göra saker som ger energi samtidigt handlar om att leva som "frisk" efter två omgångar bröstcancer.

Energi

Publicerad 2015-03-31 15:00:36 i Allmänt,

 Foto: Kära Majsan (tack!)
 
Saker som man tar för givet när man är frisk blir extra tydliga för mig vissa dagar. Idag slog det mig helt plötsligt hur otroligt mycket mer energi jag har idag än för bara tre veckor sedan. Jag jobbar med lätthet halvtid, äter lunch på stan med en kamrat, tar mig hem - ofta promenerandes eller cyklandes och har fortfarande energi kvar! Tårarna sprutande när det slog mig hur snabbt det har gått på slutet - från att ha kämpat mig upp på morgonen, kommit ihåg knappt hälften av vad jag hade tänkt göra och falla ihop i soffan efter en halv dag på jobbet, till att faktiskt fungera till synes ganska "normalt". Jag orkar till och med träna med dottern 2-3 gånger i veckan på kvällarna. Känner mig tacksam. Jag bryr mig faktiskt inte om att våren tog tvärstopp och att snön har vräkt ner under två dagar. Det är ok. 
 
Idag har allt material som rör vår skiva skickats för tryckning! Snart får vi hålla vår bäbis i våra händer! Om inte maken faller i en Törnrosasömn efter detta slit så vet jag inte..... Han har varit helt fantastiskt under den här processen och jag begriper ärligt talat inte hur han har orkat jobba som han har gjort utan att vara på konstant dåligt humör och morra som en premenstruell tiger (?). Han har varit sitt vanliga fina jag med vissa fullt begripliga trötthetsdippar. Vad ska vi göra efter konserten den 29 april då? All denna tid som bara kommer att "finnas över". Så kommer det troligen inte att bli utan livet kommer att rulla på som vanligt - kaaaanske med några nya projektidéer på hyllan.
 
Oj vad skönt det var med en timmes tystnad helt för mig själv. Ska njuta en stund till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jag är en 52-årig kvinna som lever med man och två barn - en egenproducerad tonårsdotter och en bonusdotter. Har ett bra jobb, goda vänner och en syster och föräldrar som finns för mig. Det enda molnet på min himmel är att jag haft bröstcancer två gånger sedan år 2010 och försöker nu hitta tillbaka till att leva som "frisk".

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela