supermorsa.blogg.se

Bloggen belyser min vardag som förutom familj, jobb, vänner och att göra saker som ger energi samtidigt handlar om att leva som "frisk" efter två omgångar bröstcancer.

Otur!

Publicerad 2015-01-02 16:42:00 i Allmänt,

Nyårsfirandet är över och det sista från kalaset är bortstädat. Har till och med ätit lite matrester till sen lunch idag. Är det inte så att den mesta njutningen vi som människor upplever sker via munnen? Bra samtal, god mat, god dryck, pussar, kyssar, sjunga, skratta, skrika från maggropen och att göra pruttljud på en bäbis mage. Vill inte vara utan allt det!
 
Skittabletter. Det är en mikrosekund mellan normalhumör och tårar, mellan normalhumör och arg, mellan normalhumör och irriterad. Ni som känner mig behöver inte vara oroliga och iaktta mig med ett skådande öga eller tänka på hur ni (eller jag) beter er(mig). Jag måste bara hitta balansen och övertygelsen i att detta är en kemiskt berg- och dalbana. Måste lära mig ignorera mig själv och mina reaktioner annars kommer varken jag eller familjen (läs maken) att överleva dessa fem år med dessa fantastiska tabletter!
 
En kamrat la nyss ut en artikel på Facebook om att det har genomförts en undersökning bland ett stort antal människor om orsaken till att de fått olika former av cancer. Undersökningen omfattade tyvärr inte bröst- eller prostatacancer. Det visar sig att den största anledningen inte är arvsanlag, miljö eller livsmönster utan fucking OTUR! Det handlar om otur i att ha celler som delar sig på ett sådant sätt att det bildas mutationer som underlättar bildandet av cancerceller. Undrar om det även gäller bröst- och prostatacancer?..... Artikeln underströk dock vikten av att för den skull inte börja leva destruktivt med överdrivet rökande eller alkoholintag. Är det en tröst i eländet eller?.. Som sagt - undersökningen innefattade inte bröstcancer.
 
Snart kommer hon hit - vännen som bor i en annan stad numera. Vi ska äta mat och musicera. Livet är gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jag är en 52-årig kvinna som lever med man och två barn - en egenproducerad tonårsdotter och en bonusdotter. Har ett bra jobb, goda vänner och en syster och föräldrar som finns för mig. Det enda molnet på min himmel är att jag haft bröstcancer två gånger sedan år 2010 och försöker nu hitta tillbaka till att leva som "frisk".

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela