supermorsa.blogg.se

Bloggen belyser min vardag som förutom familj, jobb, vänner och att göra saker som ger energi samtidigt handlar om att leva som "frisk" efter två omgångar bröstcancer.

Snurrigt

Publicerad 2015-01-07 21:05:00 i Allmänt,

Jag försökte att inte stressa upp mig i natt när jag åter igen inte kunde somna. Dotterns hostningar från andra sidan väggen fick mig att rycka till de få gånger jag gled iväg så långt att jag var på väg att somna. Maken hostade inte lika ofta men ryckte till i kroppen så pass ofta att jag låg och gungade på min sida sängen. När jag inte lyssnade på hostningar eller studsade till var det den mysiga urinvägsinfektionen som fick mig på benen. Var tjugonde minut ungefär var det bara att pallra sig iväg till toaletten. Vid 04-snåret bytte jag sovrum för att inte störa, och mina tankar fick då sällskap av ljudet från traktorerna som hade börjat skotta vägarna utanför. När sömnen fortfarande inte kommit 05.30 insåg jag att det inte skulle bli något jobb idag heller.
 
Dottern hade beställt väckning klockan åtta för att ställa om dygnet litegrann inför skolstarten i morgon. Hon såg ut som Kalle Anka i husvagnen på Julafton, och jag förstod att hon inte ens registrerade att jag satt och pratade med henne. Hon svarade på tilltal men skulle garanterat somna om samma sekund jag lämnade rummet. Jag orkade inte göra något åt det. Behövde sova. Klockan 12 vaknade vi båda två och jag hörde hur hon vinglade iväg till badrummet. Hon skulle få vara med sin favoritmänniska idag därav den bubblande sången i duschen.
 
Idag börjar maken och jag prata om vårt projekt igen, att On The Mend behöver få in fler sponsorer för att vi ska kunna täcka kostnaderna för inspelningen av CD:n. Det kommer att lösa sig. Jag vet det.
 
Det har varit snurrigt i huvudet idag. Har dygnsrytm som en tonåring. Suck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jag är en 52-årig kvinna som lever med man och två barn - en egenproducerad tonårsdotter och en bonusdotter. Har ett bra jobb, goda vänner och en syster och föräldrar som finns för mig. Det enda molnet på min himmel är att jag haft bröstcancer två gånger sedan år 2010 och försöker nu hitta tillbaka till att leva som "frisk".

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela