supermorsa.blogg.se

Bloggen belyser min vardag som förutom familj, jobb, vänner och att göra saker som ger energi samtidigt handlar om att leva som "frisk" efter två omgångar bröstcancer.

Slow motion

Publicerad 2015-01-01 23:40:00 i Allmänt,

 Foto: Peter Engberg (tack!)
 
Tydligen så säljs det tre gånger så många pizzor på Nyårsdagen jämfört med andra storsäljarpizzahelger. Vi föredrog kebabtallrik och skrovmål. Det har åkt ner några skumtomtar och ett par glas läsk i strupen också. De sista vännerna gick hem efter klockan två i natt och sedan tog jag hand om disken. Den förkylde maken hade gått och lagt sig en timme tidigare. Har varit så där behagligt loj och avslappnad hela dagen. Nu vankas kvällsmacka och en stund till i soffan innan det är dags för sängen.
 
I morgon blir det ut på promenad för att få igång lederna. Jag vet inte om det är dagens stillasittande eller hormontabletterna som gör att jag känner mig stel i både fotleder och händer. Det står i beskrivningen av tabletternas biverkningar att man kan råka ut för stelhet i lederna. Det är inte så illa men jag måste ta mig i kragen och göra mina Qi Gong-övningar minst varannan dag och röra på mig så att känseln i tårna inte blir ännu sämre och att stelheten och svullnaden i fotleder och händer inte blir något varaktigt. Eftersom jag mår så himla bra i övrigt så vore det ganska korkat av mig att inte göra det lilla jag faktiskt kan för att må ännu bättre!
 
Det har varit ett slappt och skönt första dygn på det nya året. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jag är en 52-årig kvinna som lever med man och två barn - en egenproducerad tonårsdotter och en bonusdotter. Har ett bra jobb, goda vänner och en syster och föräldrar som finns för mig. Det enda molnet på min himmel är att jag haft bröstcancer två gånger sedan år 2010 och försöker nu hitta tillbaka till att leva som "frisk".

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela