supermorsa.blogg.se

Bloggen belyser min vardag som förutom familj, jobb, vänner och att göra saker som ger energi samtidigt handlar om att leva som "frisk" efter två omgångar bröstcancer.

Hä ä bara å bit ihop

Publicerad 2015-01-14 15:08:00 i Allmänt,

Det verkar vara käpprätt omöjligt att vända på dygnet av egen maskin! I natt låg jag och lyssnade på en behagligt snusande make i ett par timmar innan sömnen kom. Hade ställt klockan på 8.30 men hade tydligen dödat den i ren reflex. Vaknade liiiite senare än så kan jag väl erkänna.
 
Har skottat gården och gått iväg med all återvinning och ska strax ta på mig vinterpaketet igen och gå ut på en promenad. Tror att det är den fysiska aktiviteten som saknas som gör att jag inte blir trött på kvällen. I morgon ska jag till jobbet om jag än så kommer att falla ner medvetslös över skrivbordet efter ett par timmar. Jag KAN bara inte vara hemma längre! Blir gaaaalen! Nu är jag så pass återställd att jag kan röra på mig utan att måsta springa på toaletten hela tiden.
 
Idag har jag också skickat iväg brev med information om On The Mend till fler potentiella sponsorer. Hoppas verkligen att något av dem går i lås. Vore skönt att få in en eller två riktigt stora drakar så att man slapp fundera på den här biten också. Skivan kommer att vara klar i slutet av månaden. De rå-mixar av låtarna jag hört hittills är helt fantastiskt bra! Tänk vilka musiker det finns i Umeå som man inte haft en aning om! Skivsläpp i mars. Det är snart det! Gala i april! Häftigt!
 
Nu ska jag och mina avdomnade tår gå och göra Qi Gong och sedan ut på en promenad. Ha dé!
 

Kommentarer

Postat av: Kicki

Publicerad 2015-01-14 19:36:12

Nä, nu får det vara slut på eländet du drabbats av, urinvägsinfektion är sannerligen ingen lek! Nu kan det bara bli bättre, om än jag också förstår de mentala svängningarna och att tappa hopp och ork, igen och igen.
Håller tummar och tår för att du kunna gå till jobbet och få tillbaka känslan av samhörighet, delaktighet och inspiration till att använda dina förmågor även utanför hemmet:)
Kram på dig💝

Svar: Ja, nu får någon slå ner mig ute på bron för att hålla mig från jobbet imorgon :)
Jeanette

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jag är en 52-årig kvinna som lever med man och två barn - en egenproducerad tonårsdotter och en bonusdotter. Har ett bra jobb, goda vänner och en syster och föräldrar som finns för mig. Det enda molnet på min himmel är att jag haft bröstcancer två gånger sedan år 2010 och försöker nu hitta tillbaka till att leva som "frisk".

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela