supermorsa.blogg.se

Bloggen belyser min vardag som förutom familj, jobb, vänner och att göra saker som ger energi samtidigt handlar om att leva som "frisk" efter två omgångar bröstcancer.

Det blir som det blir

Publicerad 2015-01-06 14:37:00 i Allmänt,

 
Att börja jobba igår blev det inte alls, det blev urinvägsinfektion, typ blåskatarr istället. Minns inte att jag har råkat ut för det på några decennier, men nu minns jag att det inte var speciellt kul. Värktabletter på löpande band och ett par liter tranbärsdricka, tranbärskapslar och apelsinjuice med äppelcidervinäger i - jo du läste rätt - så kan jag i alla fall sitta idag och har fått sova i natt. Två nätter utan sömn har inte varit bra för humöret... Tror att jag kommer att orka gå på jobbet i morgon. Hemmet börjar kännas trångt.
 
Dottern har varit hos en kompis i ett dygn nu. Skönt för henne att  slippa se en mamma som åter igen går runt och säger "ajajajajaj" och inte funkar till 100 procent. Hon behöver få ha lite problemfritt kul. Inte bara "lite" för den delen. I morgon har hon en dag med favoritvännen och sedan börjar skolan på torsdag och då är det full fart och "normalt" igen.
 
Håller på med en så kallad "story board" till min video till "From can to can't". Skitsvårt! Vill ju inte att det ska bli för pretentiöst, men samtidigt tycker jag att storyn ska reflektera vad låten har betytt för mig under 2014. Jag vill ju inte heller att videon ska bli seg och tråkig. Det är skrämmande hur lite idéer som finns i mitt huvud när det handlar om sekunder i låten som ska fyllas med ett innehåll! Hur svårt kan det vara att tänka ut något genomförbart för 38 sekunders musik?.. Gggaah! Får ta hjälp av maken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jag är en 52-årig kvinna som lever med man och två barn - en egenproducerad tonårsdotter och en bonusdotter. Har ett bra jobb, goda vänner och en syster och föräldrar som finns för mig. Det enda molnet på min himmel är att jag haft bröstcancer två gånger sedan år 2010 och försöker nu hitta tillbaka till att leva som "frisk".

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela