supermorsa.blogg.se

Bloggen belyser min vardag som förutom familj, jobb, vänner och att göra saker som ger energi samtidigt handlar om att leva som "frisk" efter två omgångar bröstcancer.

Äntligen!

Publicerad 2015-01-15 18:31:00 i Allmänt,

 
Trött som en ............jag vet inte vad faktiskt.......men glad. Jag har varit på jobbet idag! Tog mig in i byggnaden med mitt passerkort, kom ihåg koden till dörrarna inne i huset, hade inte glömt nyckeln till mitt kontor hemma och kom ihåg inloggningen till datorn. Min dag har bestått av att läsa mejl, rensa bort gammalt strunt, dricka kaffe med andra människor & samtidigt prata och skratta, hållit i ett utvecklingssamtal och fixat ett anställningsavtal. "Ibland ses hon gå på stadens gator som en vanlig kvinna". :)
 
Efter jobbet tog jag mig en tur på stan bara för att andas in den krispiga vinterluften och för att göra ett par ärenden. Jag ville inte heller åka hem på en gång. Njöt av att känna mig frisk och helt vanlig. Var hemma tidig eftermiddag och kände mig inte alls så mosad som jag trodde jag skulle göra efter första arbetsdagen på länge. Glad.
 
Dottern var nyss förbi och hämtade ridkläder och dator. Hon ska till pappan idag. Huset är tomt. Ska hämta maken på flyget om ett par timmar......kanske ska vila lite ändå.

Kommentarer

Postat av: Malin Sjöstedt

Publicerad 2015-01-16 16:02:43

vad härligt att höra! Skönt att få komma in i vardagen med tider och rutiner som "alla" andra!
Vilken skola är du på nu?
Kram

Svar: Jag är inte på någon skola längre utan jobbar på vuxenutbildningens enhet för studie- och yrkesvägledning. Har världens roligaste jobb men saknar mötet med ungdomarna!
Jeanette

Postat av: Annika J

Publicerad 2015-01-16 19:25:23

Äntligen💐

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jag är en 52-årig kvinna som lever med man och två barn - en egenproducerad tonårsdotter och en bonusdotter. Har ett bra jobb, goda vänner och en syster och föräldrar som finns för mig. Det enda molnet på min himmel är att jag haft bröstcancer två gånger sedan år 2010 och försöker nu hitta tillbaka till att leva som "frisk".

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela