supermorsa.blogg.se

Bloggen belyser min vardag som förutom familj, jobb, vänner och att göra saker som ger energi samtidigt handlar om att leva som "frisk" efter två omgångar bröstcancer.

Rörd

Publicerad 2015-02-09 22:05:00 i Allmänt,

Blir så rörd över att människor jag inte känner, läser min blogg och hör av sig till mig med sina egna berättelser, kramar och hurrarop i kampen mot cancer. Det finns så många starka, fina människor överallt som kämpar i det tysta mot detta monster cancern är.
 
I kväll kom bästa vännen och kollade till mig. Jag har varit tyst och hållit mig för mig själv nu några dagar när förkylningen gjorde min kropp tröttare än trött. Längtar efter mer vårljus och en piggare version av mig. Det kommer. Jag mår fantastiskt bra egentligen, men njurbäckeninflammation och penicillin och strax därefter skitförkylning gör ju inte att man skuttar runt som en liten bergsget direkt. Snart så.
 
På torsdag ska delar av On The Mend-gänget ha en mini-koncert på kvällen för en av de större sponsorerna. Hoppas att rösten kommit tillbaka till dess. Det ska bli kul. Vi blir fyra artister som uppträder plus att vi får äta lite god mat. Lyx.
 
Ska ge mig själv en lång natt. Sov gott alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jag är en 52-årig kvinna som lever med man och två barn - en egenproducerad tonårsdotter och en bonusdotter. Har ett bra jobb, goda vänner och en syster och föräldrar som finns för mig. Det enda molnet på min himmel är att jag haft bröstcancer två gånger sedan år 2010 och försöker nu hitta tillbaka till att leva som "frisk".

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela