supermorsa.blogg.se

Bloggen belyser min vardag som förutom familj, jobb, vänner och att göra saker som ger energi samtidigt handlar om att leva som "frisk" efter två omgångar bröstcancer.

Onsdag idag?

Publicerad 2015-02-25 16:01:00 i Allmänt,

Jag vet inte vad klockan är, vart jag ska eller vad som är på schemat. Har gått ner i varv och släppt greppet om vardagskontrollen och märker att nu när jag gör det så är det alltid någon vänlig själ som tar hand om mig. Det finns alltid någon där som kan tala om vad klockan är, visa vart jag ska och vad vi ska göra. Hade ett enskilt samtal med en psykoterapeut idag om precis det – att släppa kontrollen. Det var både smärtsamt och nyttigt att reflektera över.

Jag gillar verkligen mindfulness – att vara i nuet, känna smaker, dofter, lyssna på ljud och fokusera på det som är nu. De tankar som fladdrar förbi förvandlas till moln som man ser men som passerar utan att jag lägger kraft på dem just nu.

Hoppas att jag kan behålla och genomföra vissa av de insikter jag har fått hittills här på Frötuna. Lyckas jag med det tror jag att jag kommer att ha en mer realistisk och hållbar rehabilitering tillbaka till vardagen och en större förmåga att orka bjuda in människor och glädje i mitt liv igen. 

Idag har vi fått tillbringa en timme i köket med en kökschef som kunde sin sak när det gäller nyttig och god mat. Temat var mellanmål och det var otroligt inspirerande. Det går ju göra nyttiga och goda saker på ett sätt som inte tar en halv dag. En sådan här timme skulle alla få!

Har hunnit varit ute och promenera en sväng också. Tack och lov finns det en massa vackra träd runt gården också så att jag slipper få abstinens. Har fotat en del i det fina vädret och mer lär det nog bli. 

Nu ska jag gå och köra Qi gong med några kvinnor i gruppen och sedan är det dags för middag.

Behöver jag säga att jag sover som en bäbis om nätterna?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jag är en 52-årig kvinna som lever med man och två barn - en egenproducerad tonårsdotter och en bonusdotter. Har ett bra jobb, goda vänner och en syster och föräldrar som finns för mig. Det enda molnet på min himmel är att jag haft bröstcancer två gånger sedan år 2010 och försöker nu hitta tillbaka till att leva som "frisk".

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela