supermorsa.blogg.se

Bloggen belyser min vardag som förutom familj, jobb, vänner och att göra saker som ger energi samtidigt handlar om att leva som "frisk" efter två omgångar bröstcancer.

Måste testa

Publicerad 2015-02-11 17:06:00 i Allmänt,

 Idag har jag jobbat eftermiddag istället för förmiddag. Ur pigghetssynpunkt så måste jag konstatera att det känns mycket bättre. Jag började runt 12-snåret och vid 15-tiden var jag inte ens trött. Jag är fortfarande inte speciellt trött och klockan är 17. När jag har jobbat förmiddagar har jag börjat 08 och slutat 12, ibland ätit lunch med en vän och sedan traskat hem. När jag kommit hem har det blivit ryggläge och vila till dess övriga familjen kommer hem, handling och tillagning av middag och sedan vila igen. Inte mycket action alls med andra ord. Nu skulle jag till och med orka prata med någon eller gå ut en promenad.
 
Barnen har åkt till sina andra föräldrar och maken är och gör i ordning On The Mend-montern inför i morgon. Det enda ljud som hörs är tvättmaskinen. Skönt. I morgon är jobbet på Umeås stora utbildnings- och rekryteringsmässa hela dagen så det innebär också en viss sovmorgon. Spännande dag med förhoppningsvis bra seminarium. Känns som en lagom uppladdning inför giget i morgon kväll.
 
Tycker fortfarande att det här med arbete 50% är ett gissel. Hoppas verkligen att jag kommit tillbaka i den mentala orken så pass mycket efter veckan på Frötuna att jag kan gå upp på 75%. Stress är inte bra för mig - det är väl aldrig bra om det håller i sig för länge - men jag känner inte att jag kan hantera det speciellt bra just nu. Tur att mina närmaste arbetskamrater ser och hör. Vet inte hur det hade gått annars.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jag är en 52-årig kvinna som lever med man och två barn - en egenproducerad tonårsdotter och en bonusdotter. Har ett bra jobb, goda vänner och en syster och föräldrar som finns för mig. Det enda molnet på min himmel är att jag haft bröstcancer två gånger sedan år 2010 och försöker nu hitta tillbaka till att leva som "frisk".

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela