supermorsa.blogg.se

Bloggen belyser min vardag som förutom familj, jobb, vänner och att göra saker som ger energi samtidigt handlar om att leva som "frisk" efter två omgångar bröstcancer.

Fullt upp

Publicerad 2015-02-19 10:52:00 i Allmänt,

Det här kan vara den vecka då vi får klart med de sista sponsorerna som gör att alla produktionskostnader för skivan är täckta och vi kan börja andas med hela lungorna. Att On The Mend skulle bli så här omfattande förstod inte maken när han drog igång projektet sensommaren 2014, men nu är det som det är. Det är både fantastiskt roligt och mycket jobb. Det känns som att både maken och producenten av skivan jobbar dygnet runt. Den här veckan börjar vi också dra upp ramarna för konserten som går av stapeln på Guitars här i Umeå den 29 april. Hur många av de 26 akter som är med på skivan, som kommer att kunna spela då, är inte klart ännu - fler än 15 i alla fall. Det kommer att bli grymt!
 
På måndag åker jag ner till Frötuna Gård utanför Uppsala tack vare CancerRehabfonden. Fem dagar för mig själv. Mindfullness. God mat som någon annan lagat. Yoga. Promenader. Samtal. Ingen som frågar mig vart de har lagt "xxx". Aaaaaaaaaaah. Känns helt overkligt skönt.
 
Veckan därefter kör igång för fullt med cancerefterbehandlingsvardag. Måndag: göra hjärtröntgen, ta prover på dagvården och träffa sjukgymnasten för att kolla om svullnaden i höger arm (efter strålningen) gått ner eller inte. Tisdag: träffa min läkare och få Herceptin. Pppjjuuh!
 
Veckan därefter tänkte jag börja jobba 75%. Går det så går det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jag är en 52-årig kvinna som lever med man och två barn - en egenproducerad tonårsdotter och en bonusdotter. Har ett bra jobb, goda vänner och en syster och föräldrar som finns för mig. Det enda molnet på min himmel är att jag haft bröstcancer två gånger sedan år 2010 och försöker nu hitta tillbaka till att leva som "frisk".

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela