supermorsa.blogg.se

Bloggen belyser min vardag som förutom familj, jobb, vänner och att göra saker som ger energi samtidigt handlar om att leva som "frisk" efter två omgångar bröstcancer.

Arlanda

Publicerad 2015-02-27 17:02:00 i Allmänt,

 
Fick skjuts till Arlanda av systern till en av finingarna från Frötuna-gruppen och har nu suttit här i snart två timmar. Efter en timme bland sorl och människor och plinganden inför olika meddelanden var ryckningarna under mitt högra öga tillbaka - ryckningarna som varit borta under hela veckan på Frötuna Gård - ryckningar som jag hade under ögat i ungefär två veckor i sträck innan jag åkte. Visst är det själva fan. Stressen letar sig in under huden även om jag känner mig helt avslappnad och fortfarande har lugnet kvar i kroppen. Varför måste människor gå omkring med sin mobiltelefon och prata jättehögt om kunder hit och kunder dit!? Jag orkar inte höra på er! 
 
Jag har bestämt mig för två bra saker: jag ska inte börja jobba 75% på måndag utan jag ska fortsätta jobba 50% mars månad ut. Under april ska jag gå upp till 75% men jag ska ta ut semester varje onsdag för att hinna vila och sedan kör jag "vanlig" 75% maj och juni. Efter semestern går jag sedan upp på 100%, men inte en dag tidigare än så.
 
Det andra bra jag har bestämt mig för är att jag ska ordna en "lugn hörna" hemma att göra Qi Gong eller meditera på. Ska verkligen återuppta Qi Gong igen eftersom jag mår så himla bra av det.
 
Veckan har varit underbar och nu är jag nervös över att jag inte orkar hålla i lugnet och tankarna på att långsamt komma tillbaka till jobb och vardag igen. Måste ta det lugnt. Måste.

Kommentarer

Postat av: Kicki

Publicerad 2015-02-27 19:54:04

För 10 år sen gick jag in i väggen, tog ca 5 år innan jag var mitt någorlunda gamla jag. Nu är jag åter i ekorrhjulet i en ny roll,känner samma stressymptom och reflekterar över att jag aldrig ska tillbaka dit jag var igen. Det var inte värt det då, inte heller nu.
Skynda långsamt, låt din återhämtning ta tid, vi har bara ett liv och det kanske ska levas nu, inte sen?
"Slukhålen" på jobbet är bottenlösa och jorden slutar inte snurra om du arbetar deltid ett tag.
Var rädd om dig❤️

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jag är en 52-årig kvinna som lever med man och två barn - en egenproducerad tonårsdotter och en bonusdotter. Har ett bra jobb, goda vänner och en syster och föräldrar som finns för mig. Det enda molnet på min himmel är att jag haft bröstcancer två gånger sedan år 2010 och försöker nu hitta tillbaka till att leva som "frisk".

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela