supermorsa.blogg.se

Bloggen belyser min vardag som förutom familj, jobb, vänner och att göra saker som ger energi samtidigt handlar om att leva som "frisk" efter två omgångar bröstcancer.

Strunt

Publicerad 2015-04-21 23:12:00 i Allmänt,

 Foto: Anna Forsgren (Tack igen!)
 
Jag har väldigt lite ork till "strunt" nuförtiden. Orkar inte lyssna på om någon inte fick den parkeringsplats personen hoppats på eller att det är fel färg på gardinerna där de hänger eller att precis den plats på restaurangen du önskat var upptagen eller att ombyggnationen av det där stället inte alls var något speciellt utan ganska trist...... Orkar. Inte Lyssna. Sorry! Jag märker hur mina tankar åker iväg till ingenting eller att jag börjar nynna på någon bra låt inne i mitt eget huvud. Förmodligen syns det att jag är heeeeeelt ointresserad av det du pratar om, och du har rätt. Jag ÄR inte intresserad av ditt gnäll över skitsaker som egentligen inte har någon betydelse alls. För någon! Kalla mig brutalt ärlig, oempatisk eller vad du vill, men jag orkar inte.
 
Jag vill ägna min tid åt positivt tjoller. Det behöver inte vara revolutionerande eller speciellt viktigt eller unikt eller intelligent eller smart eller speciellt roligt. Orkar. Inte. Höra. På. Negativitet. Vill inte bli dränerad på energi. Ibland hamnar jag i sociala sammanhang där känslomässiga parasiter dyker upp och man hinner inte värja sig. Där krävs också ett visst mått av social uthållighet där du kanske till och med förväntas ställa en och annan följdfråga innan du kan gå därifrån utan att misstänkas för social anarki. Pust!
 
Jag hoppas att mitt "poker-face" är bättre än vad jag tror, så att jag inte verkar medvetet sårar någon. Nog är det väl ändå trevligare att ägna tiden åt positiva saker än att hitta fel i tillvaron? Jag tycker det, så sorry om jag inte orkar delta i vardagsgnället - har inte tid. Har annat att göra.
 
Sköt om er <3
 

Kommentarer

Postat av: Camilla Paleologou

Publicerad 2015-04-22 10:44:47

Haha känner man igen sig eller??!!
:D <3
kram

Svar: Hmmmm....tror det va ;)
Jeanette

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jag är en 52-årig kvinna som lever med man och två barn - en egenproducerad tonårsdotter och en bonusdotter. Har ett bra jobb, goda vänner och en syster och föräldrar som finns för mig. Det enda molnet på min himmel är att jag haft bröstcancer två gånger sedan år 2010 och försöker nu hitta tillbaka till att leva som "frisk".

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela