supermorsa.blogg.se

Bloggen belyser min vardag som förutom familj, jobb, vänner och att göra saker som ger energi samtidigt handlar om att leva som "frisk" efter två omgångar bröstcancer.

Idag firar vi!

Publicerad 2015-04-17 18:34:00 i Allmänt,

 
On The Mend skivan finns här hemma nu. 540 exemplar av något som jobbats med i flera månader finns i vårt vardagsrum packeterat i drygt 20 olika kartonger. Det är kartonger fulla av kärlek, engagemang och sömnlösa nätter. När vi åkte förbi vår producent och vän med ett av de första exemplaren fick han gåshud på armarna som stod upp under hela vårt samtal. Det känns som om vår bäbis har kommit till världen! Jag är så stolt över min man och så tacksam över alla människor som har hjälp till göra detta verklighet. Osannolikt. Vi har släppt en skiva! Vi finns på Spotify! Hihi!
 
På lunchen idag, när jag stod i kö för att hämta mat, hör jag en röst säga "men det är ju Jeanette från On The Mend"! Två sekunder senare hade jag en främmande kvinna i 60-årsåldern runt halsen som kramade mig. När hon släppte greppet tittade vi på varandra och började skratta. Vi kom överens om att hon inte var en galning och hon berättade snabbt att hon var mamma till en av artisterna på skivan, nämligen sångaren i Mates of Mine, som spelat in min dotters absoluta favoritlåt. Efter några minuters samtal kändes det som om vi träffats en massa gånger förut. Hon var ingen främling.
 
Strax före klockan tre i eftermiddag gick maken och jag med andan i halsen till bilen för att köra upp till Sveriges Radio. Vi skulle intervjuas i direktsändning. Gulp! Två supertrevliga reportrar sa åt oss att det bara var att plocka på sig frukt och glass och kaffe om vi ville medan vi väntade på att få komma in i studion. Intervjun flöt på och det kändes som att vi gjorde helt ok ifrån oss även om miljön var främmande. Samtalet avslutades med att DE SPELADE MIN LÅT!!!! Min låt har alltså spelats på radio.....Det är stort!
 
Projektet får ringar på vattnet. Tveklöst. Undrar vart det kommer att ta vägen? Just idag känns det som om det bara är början vi sett tecken på. Ikväll firar vi. Vi träffas på en restaurang i stan och dricker rosa bubbel och kramar och pussar alla som vill :)

Kommentarer

Postat av: Anneli Rosenbrand

Publicerad 2015-04-17 19:02:51

Åååååå kramar och pussar till dig och resten av gänget! Du är en förebild Jeanette - så fantastiskt inspirerande😘

Svar: Tack Anneli! Jag blir alldeles varm om kinderna :) Det är magiskt att kunna hålla skivan i sin hand - en milstolpe. Nu hoppas vi att det blir mycket pengar till CancerRehabFonden mfl.
Jeanette

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jag är en 52-årig kvinna som lever med man och två barn - en egenproducerad tonårsdotter och en bonusdotter. Har ett bra jobb, goda vänner och en syster och föräldrar som finns för mig. Det enda molnet på min himmel är att jag haft bröstcancer två gånger sedan år 2010 och försöker nu hitta tillbaka till att leva som "frisk".

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela