supermorsa.blogg.se

Bloggen belyser min vardag som förutom familj, jobb, vänner och att göra saker som ger energi samtidigt handlar om att leva som "frisk" efter två omgångar bröstcancer.

Rastlös

Publicerad 2014-09-28 16:16:00 i Allmänt,

Med energi kommer rastlösheten. Med rastlösheten kommer inte nödvändigtvis den energi man behöver för att bekämpa rastlösheten. Till denna ekvation kvävs då ett visst mått av tålamod...........vilket sällan lätt går att kombinera med känslan av RASTLÖSHET! Jag är överlycklig över där jag är just nu och ska därför anta den mogna utmaningen att hantera mitt nya läge i livet med jämnmod. Jag vill mer än jag orkar. Ok. Då gör jag litegrann i taget då utan att reta gallfeber på mina nära och kära genom att stirra uppmanande på dem att göra resten av det jag egentligen hade velat göra - på en gång - om jag hade haft den extra energin. Lätt som en plätt...
 
Idag har jag tvättat, handlat lite och suttit i soffan hos bästisen och bara myyyst i två timmar. Nu står en stroganoff på spisen och dottern har övertalats om att hänga med på en pratpromenad lite senare. Lunch på restaurang Långgatan med olika vänner är planerade två dagar i rad och mycket syre, lite träning och hemmapyssel.
Blir bra det här :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jag är en 52-årig kvinna som lever med man och två barn - en egenproducerad tonårsdotter och en bonusdotter. Har ett bra jobb, goda vänner och en syster och föräldrar som finns för mig. Det enda molnet på min himmel är att jag haft bröstcancer två gånger sedan år 2010 och försöker nu hitta tillbaka till att leva som "frisk".

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela