supermorsa.blogg.se

Bloggen belyser min vardag som förutom familj, jobb, vänner och att göra saker som ger energi samtidigt handlar om att leva som "frisk" efter två omgångar bröstcancer.

Fullbokad

Publicerad 2014-11-23 18:21:34 i Allmänt,

I morgon blir det att vara en halv dag på lasarettet. Börjar med provtagning 8.30, sedan läkarsamtal 9.15, strålning 9.40 och Herceptin kl 11.00. Kul dag! Efter lunch ska jag träffa min chef för att prata rehabplan och återgång i arbete. Så snart strålningen är klar om två veckor har jag tänkt börja jobba två timmar per dag. Skönt att få in lite normala rutiner i livet.
 
Undrar hur jag kommer att se ut under armen och på min högra sida om två veckor? Jag är redan ordentligt röd i höger armhåla och på vissa delar av operationsområdet - de delar som sticker upp lite extra som nyckelbenet och runt ärret. Har fått en salva som jag ska smörja med morgon och kväll plus att jag kladdar på med aloe vera. Ännu så länge är det bara en litet område hud som är riktigt ömt, men att ha BH på sig är för tillfället bara att glömma. Inte snyggt, men vad gör man?
 
Om inte alltför länge har man annat i kalendern än enbart besök av olika slag på lasarettet. Hur som helst är det bra att man kan vara sjukskriven så att man hinner göra allt en sjukskriven person behöver hinna med på grund av sin sjukdom...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jag är en 52-årig kvinna som lever med man och två barn - en egenproducerad tonårsdotter och en bonusdotter. Har ett bra jobb, goda vänner och en syster och föräldrar som finns för mig. Det enda molnet på min himmel är att jag haft bröstcancer två gånger sedan år 2010 och försöker nu hitta tillbaka till att leva som "frisk".

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela