supermorsa.blogg.se

Bloggen belyser min vardag som förutom familj, jobb, vänner och att göra saker som ger energi samtidigt handlar om att leva som "frisk" efter två omgångar bröstcancer.

Förändring är bra

Publicerad 2014-11-26 15:20:44 i Allmänt,

Den här veckan har jag jobbat ungefär två timmar per dag plus varit på strålning och lite annat jox på lasarettet. Tack vare regelbunden kontakt med jobbet så börjar livet kännas mer "normalt" än vad det har gjort sedan i februari. Det är skönt att måsta kolla kalendern när vänner frågar om vi ska äta lunch och att faktiskt måsta kolla kalendern för att veta vad jag ska göra "i morgon". Hihi.
 
Har fått värsta hårsvallet helt plötsligt! Det mesta är grått och svart huller om buller men sedan finns det några galna ljusa strån här och där som står precis rakt upp som en utomjordisk tentakel! Finns inte en chans att få dem att lägga sig! Dessutom upptäckte jag igår morse - när jag skulle måla dit ögonbrynen i vanlig ordning - att jag redan hade halva ögonbrynen i ansiktet! De måste ha vuxit ut över natten... Skumt. Från näsroten (inte riktigt, men ni fattar) och till "mitten" av ögonbrynen har jag riktigt hår. Det är korta, mjuka fjun till hår men de är ljus-svarta, så de fyller sin funktion.
 
Nu har jag sju strålningar kvar innan livet kan återgå till något ännu mer normalt. Såååå skönt! Nu vila innan resten av familjen dundrar in.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jag är en 52-årig kvinna som lever med man och två barn - en egenproducerad tonårsdotter och en bonusdotter. Har ett bra jobb, goda vänner och en syster och föräldrar som finns för mig. Det enda molnet på min himmel är att jag haft bröstcancer två gånger sedan år 2010 och försöker nu hitta tillbaka till att leva som "frisk".

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela