supermorsa.blogg.se

Bloggen belyser min vardag som förutom familj, jobb, vänner och att göra saker som ger energi samtidigt handlar om att leva som "frisk" efter två omgångar bröstcancer.

Men allvarligt...

Publicerad 2014-05-30 18:09:00 i Allmänt,

Det fungerar inte att vara allvarlig, nedstämd och "seriös" varje dag. De människor i min omgivning som inte ger energi utan bara suger en tom på allt man är, har med åren sorterats bort. Nu finns de underbara kufarna kvar - de där som inte tänker som "alla andra" jämt, som säger helt fel saker i vissa situationer och som kanske inte alltid är politiskt korrekta eller funderar över "vad som passar sig" att göra eller säga. Mina kufar är ärliga, omtänksamma, busiga (galna?) och fulla av kärlek. 
 
Jag skruttade runt stan med en av dessa vänner idag för att hitta tyg till de cancerluvor hon ska sy till mig innan håret trillar av. Idén med en luva med trycket "A really bad hair day" eller "No hair day" har bytts ut mot camoflagemönster och annat tilltalande. Jag kommer att ha de läckraste luvorna på hela onkologen!
 
Har fått kramar och blommor idag från fina människor som finns med mig utan att jag ser dem varje dag. Det värmer hjärtat. I kväll blir en stilla fredag bland kuddar och film. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jag är en 52-årig kvinna som lever med man och två barn - en egenproducerad tonårsdotter och en bonusdotter. Har ett bra jobb, goda vänner och en syster och föräldrar som finns för mig. Det enda molnet på min himmel är att jag haft bröstcancer två gånger sedan år 2010 och försöker nu hitta tillbaka till att leva som "frisk".

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela