supermorsa.blogg.se

Bloggen belyser min vardag som förutom familj, jobb, vänner och att göra saker som ger energi samtidigt handlar om att leva som "frisk" efter två omgångar bröstcancer.

Börjar dra ihop sig

Publicerad 2014-06-29 18:05:00 i Allmänt,

Jag är på sånt jävla dåligt humör idag att det liknar ingenting och jag vet att det beror på att jag har behandling i morgon. Ska vara på lasarettet klockan 08.00 för att ta prover och se att allt är ok med mig (ironi) så att jag kan få min andra kur cytostatika. Efter det har jag date med min onkologläkare klockan 09.30. Vi ska gå igenom den behandlingsdagbok jag fyllde i första veckan efter förra behandlingen för att prata om mina biverkningar och se om det finns något i behandlingen och eftermedicineringen som går att göra annorlunda. Kanske kan första veckan efter behandling nummer två blir ännu lindrigare än sist. När proverna är analyserade och läkaren har sagt sitt beställs cellgifterna och behandlingen kommer troligen igång efter lunch. Det ger mig tid att prata med sköterskan som hjälpte mig få min snygga bröst-protes för att se om jag kan få en mindre storlek - den jag har nu känns inte helt rätt.
 
Det har egentligen varit en väldigt skön och bra dag - finns inget att vara på dåligt humör över. Har suttit ute och ätit frukost, varit och handlat lite mat med maken och bakat en smaskig pizza till syster och hennes man som har tittat förbi en stund på väg hem från bilsemester i Europa. Hon ska komma ner och vara med mig lite längre om en vecka ungefär. Jättemysigt!
 
Morr, morr, morr. "Sluta gå omkring och var en gnällspik och skärp till dig nu", säger jag tyst till mig själv med jämna mellanrum. Det hjälper inte. Jag är lite dålig på att lyssna på mig själv just nu. Lika bra att lämna mig själv ifred och låta mig ge mig hän och vara en surkärring idag. Kanske är bäst så.

Kommentarer

Postat av: Ingela

Publicerad 2014-06-29 21:39:42

Lycka till med andra behandlingen och hoppas att du får må bra.
Kramar!


Svar: Tack Ingela! Kram tillbaka.
Jeanette

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jag är en 52-årig kvinna som lever med man och två barn - en egenproducerad tonårsdotter och en bonusdotter. Har ett bra jobb, goda vänner och en syster och föräldrar som finns för mig. Det enda molnet på min himmel är att jag haft bröstcancer två gånger sedan år 2010 och försöker nu hitta tillbaka till att leva som "frisk".

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela