supermorsa.blogg.se

Bloggen belyser min vardag som förutom familj, jobb, vänner och att göra saker som ger energi samtidigt handlar om att leva som "frisk" efter två omgångar bröstcancer.

Snart nytt år

Publicerad 2014-12-27 16:20:00 i Allmänt,

Fyra dagar kvar av 2014. Menyn för Nyårsafton är planerad och vännerna redo. Vi blir åtta personer här hemma som ska äta, fnittra och säkert dricka lite bubbel. Ser fram emot kvällen redan.
 
Mitt humör är väl "sådär" kan man säga. Jag märker helt klart av att jag snart ätit hormondödartabletterna i två veckor. Mitt högsta läge på humöret är betydligt lägre än vanligt. Det tar emot att le och jag har lätt för att bli irriterad, arg och ledsen. Det är inte lika illa som när jag åt liknande tabletter 2012 i alla fall. Kan inte direkt säga att jag anstränger mig för att vara på bra humör heller. Är lite för trött för det just nu. Dottern har hostat i snart två veckor och jag hör henne genom väggen varje natt. Hon sover som en stock trots hostandet, men jag vaknar ofta och lyssnar på henne - lider med henne. Nu har maken blivit risig också och ligger och snurrar på nätterna. I natt har jag knappt sovit alls. Jag vet - det är mer synd om dem som är sjuka än mig som bara lider av sömnbrist, men det hjälper inte mitt redan låga humör tyvärr.
 
Jullov är skönt. Dottern har fått hyra häst i tre dagar så i morse klev vi upp vid 07-snåret eftersom hon skulle vara i stallet kl 08. Samma visa i morgon och på måndag. Jag är en snäll mamma :) Får sova ut på tisdag.
 
Nu en dusch och åka till affären. Det duger inte att gå omkring och sura och äta gammal pizza på en lördag! Skärpning.

Kommentarer

Postat av: Kicki

Publicerad 2014-12-28 18:06:47

Samma nedräkning varje år, dags att göra bokslut över året som varit. Låt oss hoppas att 2015 blir enklare, gladare, mer harmoniskt och stimulerande än det förra - för oss alla! Ett riktigt gott slut och ett Gott nytt år önskar jag dig💝🎆🎇

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jag är en 52-årig kvinna som lever med man och två barn - en egenproducerad tonårsdotter och en bonusdotter. Har ett bra jobb, goda vänner och en syster och föräldrar som finns för mig. Det enda molnet på min himmel är att jag haft bröstcancer två gånger sedan år 2010 och försöker nu hitta tillbaka till att leva som "frisk".

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela